Sunday, November 4, 2012

Crochet cactus tutorial (the one with the red ball on top)

 **updated May 3rd 2015 with some pictures to illustrate the tutorial**

As I mentioned earlier, I started my crocheting with a cactus garden. I correctly assumed that a cactus is a great beginners project. The shape of a cactus in real life is usually not very symmetrical and a cactus often shows all kinds of irregularities. Another good reason to crochet a cactus is that they require even less care than a real one and that you do not have to get some tweezers if one of your small children (or husband) decides to take a closer look. The cactuses have kind a stole my heart and I created several to brighten up the house and give as a gift.


Last week a friend came over and asked me for the pattern of one of the cactuses. I created the cactus in question (the one with the red ball on top) from a picture only and kind a cheated by sewing the whole thing together to keep its shape. Although the end result is much more important than the method (at least in crochet) I was not totally satisfied with this particular cactus because the whole thing gets kind a messed up if somebody touches it. I decided to create a real pattern that I would like to share with you as well.

I prefer crocheting in a spiral, not closing all the individual rounds. By crocheting in a spiral it is wise to mark the beginning of your ring with a piece of yarn or something else you have laying around. You can also simply adapt the pattern by closing every round.

round 1: make a magic loop, make 10 single crochet inside the ring and close the ring with a slip stitch.
round 2: Crochet two single crochets inside every stitch (you now have 20 stitches)
round 3: Crochet one single crochet in two stitches and two single crochets into the third stitch. Repeat this the whole round, making an extra stitch per three stitches which gives you 30 stitches at the end of the round.
You now should have a relatively flat circle (no problem if the shape is more like a bowl, this will solve itself in the end). In the next step you will create the bottom of the ribs of the cactus. After round 4 you will not make extra stitches and the 2D shape will become 3D.


Round 4: Make a chain of 4, single crochet into the second stitch from your needle. Move back to the circle by crocheting a single crochet into each of the other two stitches from your chain. Make a single stitch into the stitch next to the stitch were your made the chain in. You now have create a little "leg" which will become one rib when you make more rounds. If you want your cactus to have six ribs, you will make one leg every 30/6=5 stitches. The leg is two stitches wide which means that you now have to make 3 single crochet into the next three stitches and start your next leg.



round 5 until x Crochet a single crochet in every stitch. After a few round you can push the ribs out a bit in the bottom to really see your cactus develop. Keep on crocheting until your cactus reaches the height you prefer.



Round x: shape your cactus in such a way that you see the ribs clearly. In this round you will have to decrease 4 stitches per rib. Count 4 stitches before the most outside point of your first rib. Now 4 times a single crochet decrease ( best result by crocheting two stitches together and only stitching in de front loop).


Round x+1 now you will decrease three stitches per rib. Count three stitches before the top of the rib and make three times a single crochet decrease. The exact position of your decreases is not that important, just make sure it is distributed approximatly evenly.
Round x+2 decrease one stitch in every three stitches by making one single crochet and than crochet two together around the whole circle.
Round x+3 decrease half of the stitches by just crocheting two together over the whole circle. Cut the string and leave a relative long tail.
Use the tail and a stitching needle and sew the last stitches together to close the cactus. My cactus is not stuffed, if you prefer some stuffing do this at round x+1.

A red ball on top looks great and covers up any irregularities in your decrease. The ball on top is crocheted flat. For finishing simply close the side and weave the top and bottom together with a sewing needle. I prefer my "flower" to have vertical lines. This is created by stitching not through the top stitch but in one below. Do this backstitching on one side, the other side make normal single crochet stitches.

alternate textThe size of your earth depends on the size of your pot. Start by making a flat circle, which will be the top. Make your circle a bit smaller than the top of your pot. You make the circle by starting with for example 10 stitches in a magic ring. Increase to 20 the next round by stitching two in every stitch. The next stitch you leave 1 stitch between the increases. The next two stitches between every round etc. If the round has the size of the top of your pot stop increasing and make as much rounds as the height of the pot. The size of the earth is probably not exactly the size of your pot, but with stuffing you can correct this later. After reaching the right height start decreasing. Decrease the same way as you increased but in backward order. If in the last increase row you had 4 stitches between every increase you now start decreasing by leaving four stitches between your decreases and crochet the fifth and sixth together.

53 comments:

  1. Ben je hier en heb je hulp nodig Red je relatie en krijg je ex-geliefde terug! contact: drogalad02@gmail.com is zeker een van de beste spell-caster online en zijn resultaat is 100% garantie.
    Na 10 jaar huwelijk hebben mijn man en ik de een of andere ruzie gehad totdat hij me uiteindelijk verliet en bij een andere vrouw ging wonen. Ik voelde dat mijn leven voorbij was en dat mijn kinderen dachten dat ze hun vader nooit meer zouden zien. Ik probeerde sterk te zijn alleen voor de kinderen, maar ik kon de pijn die mijn hart kwelt niet beheersen, mijn hart was gevuld met verdriet en pijn omdat ik echt verliefd was op mijn man. Elke dag en nacht denk ik aan hem en ik zou altijd willen dat hij bij me terug zou komen, ik was echt overstuur en ik had hulp nodig, dus zocht ik online naar hulp en kwam ik een website tegen die suggereerde dat dokter Ogala kan helpen om ex terug te krijgen snel. Dus ik vond dat ik hem eens moest proberen. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me wat ik moest doen en ik deed het toen hij een liefdesbetovering voor me deed. 21 uur later belde mijn man me echt en vertelde me dat hij mij en de kinderen zo erg mist, zo geweldig !! Dus zo kwam hij diezelfde dag terug, met veel liefde en vreugde, en hij verontschuldigde zich voor zijn fout en voor de pijn die hij mij en de kinderen had bezorgd. Vanaf die dag was ons huwelijk nu sterker dan voorheen, allemaal dankzij Dr. Ogala, hij is zo machtig en ik besloot mijn verhaal hier op internet te delen dat Dr. Ogala echt en krachtig is, die ik altijd zal bidden om lang te leven om zijn kinderen te helpen in de tijd van benauwdheid, als je hier bent en je ex-rug of je man nodig hebt, neem dan nu contact op met deze machtige spreukenmaker. Hier is zijn contactpersoon WhatsApp: + 2347049668119, e-mail: drodalad02@gmail.com, huil niet meer

    ReplyDelete
  2. Hallo, ik wil de wereld vertellen over de grote en machtige spreukgebruiker genaamd Dr. Ayo, mijn man bedroog me en was niet langer toegewijd aan mij en onze kinderen toen ik hem vroeg wat het probleem was, hij vertelde me dat hij uit liefde was gevallen voor ik en wilde scheiden ik was zo diepbedroefd ik huilde de hele dag en nacht maar hij ging van huis ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe de grote en machtige Dr. Ayo zo velen heeft geholpen in een soortgelijke situatie als de mijne hij e-mailadres was daar dus ik stuurde hem een ​​e-mail waarin ik hem over mijn probleem vertelde hij vertelde me dat hij binnen 24 uur bij me terug zou komen ik deed alles wat hij me vroeg om de nestdag te doen tot mijn grootste verrassing mijn man kwam thuis en huilde en smeekte om mij om hem te vergeven en terug te accepteren. hij kan je ook helpen contact met hem op te nemen via zijn whstsApp +2347055691377 of e-mail hem op drayospell@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Ik ben een getrouwde man die een misverstand heeft gehad met mijn vrouw omdat we geen kind hebben kunnen baren. Ik was verblind en beledigde mijn vrouw door haar te vertellen dat zij de oorzaak van alles is. Maar ik heb nooit geweten dat iemand anders de oorzaak was van mijn familieprobleem. Op een dag dacht ik na over dingen en ik belde mijn vrouw om haar te vragen waar onze problemen vandaan kwamen. Ze wist nooit wat ze moest zeggen, als man kon ik het niet meer verdragen, dus legde ik dingen uit aan een vriend die me voorstelde aan een spirituele man genaamd Dr. Ajayi die me een oplossing zou geven waar ik in het leven geen spijt van zal krijgen . Ik nam contact op met de spirituele man, legde hem mijn situatie uit en hij vertelde me de dingen die nodig waren om te offeren. Na een maand werk werd mijn vrouw zwanger en ik was er erg enthousiast over, want daar heb ik op gewacht, allemaal dankzij dokter AJAYI voor het geweldige dat hij voor mijn gezin heeft gedaan. Wees niet verlegen voor uw levensproblemen, neem contact op met Dr. Ajayi op Viber / Whatsapp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    Ook voor de volgende spreuken kunt u bij hem terecht

    liefdesbetovering
    loterij spreuk
    wraak spreuk
    beschermingsspreuk
    en al het andere dat u problemen in het leven bezorgt

    ReplyDelete
  4. Stop je relatiebreuk, echtscheiding of afwijzing van geliefden ... zelfs als je situatie hopeloos lijkt! Ik nam contact op met een echte spreukgieter die me hielp het hart van mijn man te veranderen in liefde en me weer te willen. Als u problemen heeft in uw huwelijk of relatie, zal dr. Ilekhojie u helpen de liefde en toewijding in uw huis te herstellen. De kracht van zijn betovering is zo effectief en kan gebroken huwelijk en relatie herenigen. Neem vandaag nog contact met hem op en bedank me later. Neem contact op met +2348147400259 of e-mail gethelp05@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Wanneer u op zoek bent naar een betrouwbare spellcaster om u te helpen uw ex terug te krijgen, kunt u contact opnemen met dr. ISIKOLO.
    Goededag allemaal, mijn naam is Elena Berkhoff. Het viel me erg zwaar toen mijn vriend me verliet voor een andere dame. Ik was emotioneel kapot en wist niet wat ik moest doen om hem terug te krijgen. Ik zat maandenlang in nood en bleef overal hulp zoeken totdat ik DR. ISIKOLO leerde kennen. Ik heb contact met hem opgenomen en hem mijn problemen uitgelegd. Hij was bereid mij te helpen en er bij mij op aan te dringen de procedures na te leven, zodat hij de liefde tussen mij en mijn man kan herstellen en er ook voor kan zorgen dat we allebei weer bij elkaar zijn. Ik voldeed aan alle eisen en hij deed zijn werk. Na 48 uur kreeg ik een sms van mijn vriend waarin hij om een date vroeg, zodat we dingen kunnen weggooien. Nu zijn we weer bij elkaar en dat allemaal dankzij DR ISIKOLO. Hij kan jou ook helpen als je bereid bent te geloven en hoopvol te blijven. Stuur hem een e-mail via: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196

    ReplyDelete
  6. Hallo allemaal, ik ben Denisa Akkerman en net als zoveel andere mensen betuig ik mijn hartelijke dank aan Dr. Isikolo voor zijn hulp en oplossing voor mijn problemen. Ik werd verblind door jaloezie en onzekerheden, en het veroorzaakte chaos in mijn relatie met mijn verloofde. Hij kon mijn problemen niet weerstaan en verliet me. Nadat hij besefte dat ik te ver was gegaan met alles wat ik hem verkeerd had aangedaan, alleen maar dat hij naar een andere stad moest verhuizen, en ik verloor alle middelen om hem te bereiken en mijn excuses aan te bieden. Op dat moment wist ik dat ik hulp nodig had om hem terug te krijgen, dus moest ik contact opnemen met dokter Isikolo. Hij toonde veel bezorgdheid, en ik vertelde hem alles en was het ermee eens dat het mijn fout was, en hij verzekerde me ervan hem terug te krijgen en de liefde en het geluk dat we deelden te herstellen, wat hij ook deed. Zoals beloofd belde Thompson me na 48 uur en ik verontschuldigde me voor alles en hij nodigde me uit zodat we het goed konden maken en weer samen konden zijn. Bedankt dokter Isikolo voor alles en uw oprechtheid bij het helpen van mensen. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Mijn huwelijk strandde vanwege de eindeloze problemen en moeilijkheden die ik had met mijn man. Hij vertrok zonder achterom te kijken en ik was zoveel maanden alleen. Zijn familie kwam tussenbeide en nog steeds veranderde er niets. Ik was emotioneel kapot en verloor de hoop om weer liefde te vinden, omdat hij alles was in een man die ik ooit wilde hebben. Net als zoveel mensen leerde ik dr. Ilekhojie kennen via internet. We bespraken mijn problemen uitvoerig en hij verzekerde mij dat ik de oplossing zou krijgen die ik nodig had om mijn huwelijk te herstellen. Ik had geen andere keuze dan zich aan zijn procedures te houden, aangezien ik bewijs had dat hij betrouwbaar was en hij niets uitstelde. Hij deed een verzoeningsritueel voor mij en mijn man en de liefde en het geluk dat we deelden werd hersteld. Het gebeurde in precies drie dagen, zoals dokter Ilehojie beloofde. Hij is inderdaad een geweldige helper. Als je problemen ondervindt, sms hem dan gewoon via WhatsApp +2348147400259 of e-mail hem via: gethelp05@gmail.com

    ReplyDelete
  8. DE MOGELIJKHEID OM UW EX PARTNER TERUG TE KRIJGEN IS GEGARANDEERD BIJ DR ISIKOLO. NEEM NU CONTACT MET HEM OP
    Hallo allemaal, mijn naam is Sara Berkhoff. Ik heb nooit geweten dat er een grote mogelijkheid voor mij was om mijn man terug te krijgen totdat ik DR. ISIKOLO ontmoette. Het was heel zwaar voor mij toen mijn vriend mij verliet voor een andere dame. Ik was er kapot van en kon mezelf niet meer terugkrijgen. Zijn vrienden en familie deden er alles aan om ons te herenigen, maar het bleek mislukt. Ik was een paar maanden alleen en zag mezelf niet van iemand anders houden. Dus moest ik hulp zoeken bij DR. ISIKOLO, die mij het voorrecht gaf ervoor te zorgen dat mijn hartsverlangens werden vervuld. Hij herenigde ons en de liefde en het geluk werden hersteld. Zijn woorden zijn zijn plicht en hij faalt nooit als hij iemand belooft dat hij 48 uur lang het resultaat zal behalen, wat mij verbaasde toen mijn eigen resultaat zich manifesteerde. Doe geen moeite om ergens anders hulp te zoeken. Neem nu contact met hem op. Zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp: +2348133261196

    ReplyDelete
  9. MET DR ISIKOLO IS TERUGKEREN MET JE EX ZEER MOGELIJK
    DR ISIKOLO is met niemand te vergelijken als het gaat om het vinden van oplossingen voor uw relatie- of huwelijksproblemen. Mijn naam is Geanina Zepa. Ik kamp al heel lang met een depressie, wetende dat het het gevolg is van een gebroken hart toen mijn vriend me verliet voor een andere dame. Ik heb nooit geweten dat hij de beslissing nam om bij mij weg te gaan, totdat er maanden verstreken en ik hem niet kon bereiken. Ik moest contact opnemen met DR ISIKOLO toen ik over hem hoorde. Hij vertelde me alles wat er moest gebeuren om de liefde en verbindingen tussen mij en mijn man te herstellen, wat hij ook deed. Het resultaat begon zich na 48 uur te manifesteren, zoals hij beloofde. Dit klinkt misschien raar, maar het is 100% waar dat hij niemand in de steek laat. Maak je geen zorgen meer en neem nu contact met hem op. e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp +2348133261196

    ReplyDelete
  10. MIJN VRIEND KREEG TERUG MET DE HULP VAN DR. ISIKOLO EN IK BEN ECHT OVERWELDIG
    Hallo allemaal, ik ben Marie Barend. Toen alle hoop verloren was om mijn relatie tussen mij en mijn vriend weer te laten werken, ging ik online op zoek naar hulp en ik las en nam contact op met DR ISIKOLO die kwam en alles repareerde en hij zal de rest van mijn leven door mij gewaardeerd blijven. Te vaak heb ik emotionele trauma's doorgemaakt vanwege de eindeloze problemen die ik had met mijn man en het leidde tot onze breuk en daarom zocht ik hulp en ontdekte DR. ISIKOLO die mij te hulp kwam. Hij vertelde me de procedures en spoorde me aan om eraan te voldoen, wat ik graag deed en hij stelde het proces van het vinden van oplossingen voor mijn problemen niet uit en ik kreeg het resultaat in slechts 2 dagen, zoals hij mij verzekerde. Doe geen moeite om elders hulp te zoeken, want hij is te goed in het helpen van mensen. Hij is betrouwbaar en eerlijk, dus sms hem nu via WhatsApp: +234-8133261196 of zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Heeft uw man of vrouw gezegd dat ze niet opnieuw geïnteresseerd zijn in het huwelijk en dat u een snelle verzoening met hen wilt, neem dan contact op met Dr. Ajayi, een krachtige spreukenmaker op whatsapp +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com hij is een man die door zijn voorouders is begiftigd met grote bovennatuurlijke kracht omdat hij me hielp mijn man terug te winnen na 9 maanden scheiding, mijn man zei dat hij wilde scheiden en vertrok met een andere vrouw, mij werd bekend gemaakt dat hij vanwege zijn rijkdom door de andere vrouw werd gemanipuleerd . Dr. Ajayi heeft een spreuk voor mij voorbereid en binnen een week scheurde mijn man de scheidingspapieren en we leven in vrede. Nogmaals bedankt Dr. Ajayi. Als u een soortgelijk probleem heeft of iets dat uw leven verstoort, neem dan contact op met Dr. Ajayi voor een snelle oplossing.

    ReplyDelete
  12. Ik ben blij met de manier waarop ik een heel eerlijke man vertrouwde om mijn ex-man terug te brengen na bijna een jaar scheiding. Voordat ik dr. Ilekhojie ontmoette, zocht ik op veel websites naar manieren om mijn ex-man terug te krijgen nadat hij zonder enige reden om mijn scheiding had gevraagd. Ik was er kapot van, maar dokter Ilekhojie gaf me de hoop en de verzekering dat hij bij mij terug zou worden gebracht. Nadat hij de verzoeningsspreuk had gedaan, belde mijn man na twee dagen en vroeg of hij naar mij en onze vier kinderen mocht komen. De volgende dag kwam hij thuis en ik was erg blij hem weer te ontmoeten. Ik gebruik dit middel om dr. Ilekhojie te waarderen voor wat hij voor mij heeft gedaan en ook voor het helpen van zoveel andere mensen. Ik laat zijn contactpersoon achter, zodat u contact met hem kunt opnemen als u soortgelijke problemen ondervindt. Whatsapp/Telegram +2348147400259

    ReplyDelete
  13. Bij mij werd 4 jaar geleden de diagnose fibroid en gecompliceerde endometriose gesteld. Mijn medische toestand was hartverscheurend omdat het menstruatiekrampen, een opgeblazen gevoel vóór de menstruatie en een lagere buikdruk veroorzaakte, wat resulteerde in zware menstruaties. Ik werd door mijn arts onderworpen aan verschillende medicijnen voor behandeling. Ondanks mijn bezoek aan verschillende artsen werd mijn gezondheid niet beter, want het enige wat ze konden zeggen en voorstellen was een operatie. Op het punt om het op te geven, ging ik naar internet om op zijn minst naar een behandeling te zoeken. Maar ik heb in plaats daarvan een geneesmiddel gevonden. Op internet las ik een getuigenis van een dame die fibroid had. Ze deelde een e-mailadres van dokter Ilekhojie die haar van kruiden en reinigingsproducten voorzag. Om een lang verhaal kort te maken: ik gebruik deze kruiden nu al drie weken en gelukkig leek alles in orde nadat ik het had ingenomen. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit het einde is, want sindsdien heb ik geen symptomen meer gehad.
    Stel uzelf niet bloot aan nog meer gevaar, gebruik een kruidengeneesmiddel specifiek van Dr. Ilekhojie. Neem bij interesse contact met hem op via e-mail (gethelp05@gmail.com) en Telegram of Whatsapp +2348147400259

    ReplyDelete
  14. Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis



    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis




    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis



    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis




    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis





    Beste

    Voor al uw financiële behoeften kunt u contact opnemen met:

    stefanroger13@gmail.com

    NB: U hoeft niets vooraf te betalen, het is gratis

    ReplyDelete
  15. GOED NIEUWS OVER HOE IK DE LOTERIJ HEB GEWONNEN MET DE HULP VAN DR. ISIKOLO
    De afgelopen tien jaar heb ik altijd loterijspellen gespeeld in de hoop dat ik op een dag veel geld zou winnen, maar dat is nooit gebeurd en ik bedacht wat ik kon doen om veel te winnen met de loterijjackpot. Ik heb wat onderzoek gedaan op internet en kwam een advertentie tegen over Dr. Isikolo die loterijspreuken voorbereidt voor mensen die in zijn werken geloven. Ik legde mijn situatie uit aan Dr. Isikolo en hij bereidde een loterijspreuk voor me voor en gaf me een aantal nummers om aan de loterij te spelen en ik deed zonder enige twijfel wat hij zei. Kun je geloven dat ik voor de allereerste keer in mijn leven het bedrag van 396.000,00 euro heb gewonnen? Ik dacht dat ik droomde, totdat ik door de loterijagent werd gebeld om naar kantoor te komen om afspraken te maken over hoe ik het geld zou claimen. Nu is mijn leven voorgoed veranderd en ben ik mijn eigen baas en jij kunt ook je eigen baas zijn door contact op te nemen met Dr. Isikolo. E-mail hem nu via: isikolosolutionhome@gmail.com Stuur hem gewoon een sms via WhatsApp +2348133261196

    ReplyDelete
  16. Ik ben hier om iedereen te informeren over het goede werk van Dr. Ilekhojie. Ik en mijn ex-vrouw hebben nu al bijna twee jaar problemen en we hebben alle counseling en gesprekken met onze ouders geprobeerd, maar niets werkte. We maken ruzie over alles en een scheiding dreigde, totdat ik een recensie van Dr. Ilekhojie zag. Ik heb contact met hem opgenomen en hem op de hoogte gesteld van mijn toestand. Hij beloofde een verzoeningsritueel uit te voeren dat ervoor zal zorgen dat de verbinding tussen mij en mijn vrouw wordt hersteld. Het is nu een week geleden dat ik zijn hulp heb gekregen en de zaken tussen mij en mijn vrouw beginnen beter te worden. We zijn weer in dezelfde slaapkamer gaan wonen en we hebben allebei onze advocaten geïnformeerd om de scheidingsplannen op te schorten. Ik ben zo blij nu ik weer van mijn vrouw kan genieten. Neem contact op met dr. Ilekhojie als u huwelijksproblemen heeft. E-mail: gethelp05@gmail.com of WhatsApp/Telegram/Viber +2348147400259

    ReplyDelete
  17. Ik probeer al 8 jaar zwanger te worden en had hulp nodig! Ik ben naar de dokters geweest, maar nog steeds niets. De artsen legden uit dat ik en mijn man vruchtbaar zijn en dat ik niet weet waar ik anders terecht kan. Tijdens een van mijn bezoeken aan het ziekenhuis ontmoette ik iemand met wie we van hart tot hart spraken en zij legde uit hoe ze 15 jaar had gewacht totdat ze dokter Ilekhojie ontmoette, die haar kruiden gaf waardoor ze slechts een maand later zwanger werd. Ze zei zoveel goede dingen over dokter Ilekhojie en ik moest het zelf zien. Het is 4 maanden geleden dat ik de kruiden kreeg en we zijn al zwanger. Dankzij dokter Ilekhojie ben ik zo opgewonden dat ik binnenkort moeder zal worden. Ik laat zijn contacthulp achter voor iedereen die problemen heeft met zwanger worden. Vertrouw me en vraag hem om hulp. E-mail gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    ReplyDelete
  18. Mijn man verliet mij en mijn kinderen voor een andere oudere vrouw. Voor mij was het niet zo gemakkelijk. Ik hou zoveel van mijn man en ik heb de hoop niet verloren. Ik zocht overal naar hulp totdat ik zoveel getuigenissen zag over hoe Dr. Ilekhojie zoveel mensen heeft geholpen en ik besloot hem op de proef te stellen... Ik nam contact met hem op en legde het hem uit. Hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat hij me zou helpen bij het verzoenen met Alex en dat hij naar huis zou terugkeren. Hij voerde een ritueel uit om ons te herenigen en na twee dagen begon Alex, die weigerde mijn telefoontje aan te nemen, herhaaldelijk te bellen en smeekte om naar huis terug te keren. Het is nu drie maanden geleden en het wordt steeds beter, zoals Ilekhojie beloofde. Hij is de meest eerlijke helper die ik heb ontmoet. Je kunt contact met hem opnemen en het zelf zien. WHATSAPP/BELLEN via +2348147400259 of e-mail gethelp05@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Mijn naam is Giovanni Jahem. Ik heb moeilijke tijden meegemaakt met verschillende mannen die ware liefde en oprechte acceptatie vonden, totdat ik mijn man ontmoette die in mijn leven kwam en van me hield zonder dat woorden het kunnen uitleggen. We hebben twee jaar samengewoond en we waren gelukkig totdat er te veel ruzie ontstond en onze wegen uit elkaar gingen. Ik dacht dat ik verder kon, maar ik besefte dat ik erg verliefd op hem was en voor altijd bij hem nodig had. Ik had geen andere keuze dan hulp te zoeken, wat ertoe leidde dat ik contact opnam met dr. Isikolo, wetende hoe hij anderen heeft kunnen helpen. Hij schonk mij zijn aandacht en deed zijn best om ons weer met elkaar te verzoenen en binnen 48 uur manifesteerde het resultaat zich en kwam hij bij mij terug en we verzonnen de zaken weer. Nu zijn de liefde en het geluk teruggekeerd en het enige dat ik kan zeggen is dat ik dokter Isikolo echt waardeer omdat hij onbaatzuchtig is in het helpen van mij en anderen. Zijn e-mailcontact: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196

    ReplyDelete
  20. Hartelijk dank van Marie Cornelissen aan DR ISIKOLO voor haar hulp bij het herstellen van mijn gebroken huis. Inconsistentie is aan de orde van de dag in mijn gezin en huwelijk. Mijn man heeft een enorm probleem gehad en is verscheurd in mijn vlees sinds we te veel misverstanden begonnen te krijgen. Op sommige dagen ging hij gewoon weg en keerde pas de afgelopen weken terug. Ik was er kapot van en probeerde alles wat ik kon om de problemen op te lossen, maar het lukte niet. Ik moest hulp zoeken en kreeg van een vriend de opdracht contact op te nemen met DR ISIKOLO, wat ik deed. Ik wist nooit dat dit mogelijk zou zijn, omdat de problemen al twee jaar aanhielden. DR. ISIKOLO verzekerde mij en zei alleen dat ik hem moest vertrouwen en moest geloven dat mijn verlangens in vervulling zouden gaan. Hij heeft mijn huwelijk hersteld met zijn krachtige liefdesreünieband en mijn huis is weer geweldig en mijn man is bij mij om nooit meer weg te gaan. Neem ook contact met hem op en geloof dat hij u kan helpen, want hij heeft geen slechte reputatie. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  21. Ik verloor mijn huwelijk en mijn prachtige huis, verwoest door ongeluk, toen ik mijn vrouw zag weglopen vanwege de leugens waarmee ze werd gevoed en onzekerheden die nooit waar waren. Ik heb vanaf het begin gezworen nooit een bedrieger te zijn en bleef standvastig om ervoor te zorgen dat ik een gelukkig huis bouwde, maar helaas vertrouwde ze me nooit genoeg. Ik heb maandenlang rondgezworven in een poging haar terug te krijgen en heb hulp gezocht bij verschillende bronnen, waaronder haar tussenkomst van de familie, maar dat leverde nooit succes op. Ik kwam in contact met Dr. Ilekhojie aan wie ik al in een eerder stadium twijfelde toen ik met hem in contact kwam. Ik moest de hoop levend houden en voldeed aan de procedures, precies zoals hij mij alles uitlegde. Hij verzekerde me van haar terugkeer, die na drie dagen plaatsvond, en ik moet nog woorden vinden om uit te drukken hoe gelukkig en dankbaar ik ben, wetende dat mijn zoon en ik zijn moeder thuis hebben. Bedankt dokter Ilekhojie voor het terugbrengen van geluk in ons leven. Hulp nodig, neem contact op met deze geweldige Dr. Whatsapp +2348147400259 of via zijn e-mail: gethelp05@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Mijn naam is Dorothy Karl. Door mijn huwelijksproblemen kwam ik in een grote puinhoop terecht, wat helaas leidde tot mijn scheiding van mijn man. Ik heb al bijna een jaar veel meegemaakt. Ik probeerde verder te gaan, maar dat lukte niet omdat ik gebroken en diepbedroefd achterbleef en twee kinderen had waar ik alleen voor moest zorgen. Dit alles. Ik hield nooit op van mijn ex-man te houden en probeerde onze verbintenis opnieuw op te lossen totdat ik hoorde over DR Rabaa, die op internet algemeen bekend stond vanwege het helpen van mensen. Ik moest contact met hem opnemen en ontdekte dat hij mij ook kon helpen, wat hij deed toen ik bij hem bleef. Hij herstelde de relatie tussen mij en mijn man en de scheiding werd vernietigd en we zijn samen gelukkiger dan ik ooit had gedacht. Hij is betrouwbaar en betrouwbaar, en binnen slechts 2 dagen zal het resultaat van zijn werk zonder enige twijfel verschijnen. Stuur hem gewoon een berichtje via WhatsApp +31685031219 of mail hem. mail drrabaahealing@gmail.com

    ReplyDelete
  23. Ik voel me weer zo gezegend in mijn huwelijk nadat dr. Ige Ajayi mijn man terugbracht die ruim drie maanden van mij gescheiden was. Ben Jessica Butler op naam uit de VS. Ook al heb ik monden over mijn hele lichaam, het zal niet genoeg zijn om Dr. Ige Ajayi te bedanken voor zijn hulp in mijn leven. Mijn man is drie maanden van mij gescheiden en heeft zonder hem pijn en pijn gehad. Dus ik zocht overal naar hulp, maar niets werkte totdat ik dr. Ige Ajayi bedoelde met wie ik online contact opnam. Ik legde hem mijn situatie uit en hij beloofde dat mijn man binnen 24 tot 48 uur contact met mij op zou nemen, voor zover mijn hart nog steeds voor hem klopt. Ik geloofde in hem en hij bereidde een spreuk voor mij voor en mijn man belde me precies toen dokter Ige Ajayi het zei. Hij smeekte en zei dat hij me terug nodig heeft en nu leven we de afgelopen 9 maanden weer gelukkig. Iedereen die mijn artikel leest en hulp nodig heeft, moet contact met hem opnemen... E-mail: drigeajayi@gmail.com of bel +2348130035939

    ReplyDelete
  24. Hallo iedereen. Mijn naam is Luie Broekhuizen. Ik ben hier om de geweldige dokter Isikolo te bedanken voor het oplossen van mijn huwelijksproblemen. Mijn huwelijk strandde vanwege de eindeloze problemen en moeilijkheden die ik had met mijn man. Hij vertrok zonder achterom te kijken en ik was zoveel maanden alleen. Zijn familie kwam tussenbeide en nog steeds veranderde er niets. Ik was emotioneel kapot en verloor de hoop om weer liefde te vinden, omdat hij alles was in een man die ik ooit wilde hebben. Net als zoveel mensen leerde ik DR ISIKOLO kennen toen ik op zoek ging naar hulp. We bespraken mijn problemen uitvoerig en hij verzekerde mij dat ik de oplossing zou krijgen die ik nodig had. Ik had geen andere keuze dan me aan zijn procedures te houden en hij stelde niets uit. Hij deed een liefdesreünie voor mij en mijn man en de liefde en het geluk dat we deelden werd hersteld en hij bereikte me precies na 48 uur zoals DR. ISIKOLO beloofde. Hij is inderdaad een geweldige helper en hij is betrouwbaar. als je problemen hebt, sms hem dan gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  25. Hallo allemaal, mijn naam is Nicole Haraldsson en ik ben hier om ook dank te betuigen aan Dr. Isikolo, die God gebruikte om mijn situatie te verwoesten en de vreugde en het geluk in mijn huis te herstellen. Ik verloor mijn man aan een dame in het buitenland toen hij ging werken in dezelfde regio waar zij woont. Ik heb nooit geweten wat er allemaal gebeurde totdat een vriend van mij me foto's stuurde van beiden samen en het mij daarna bekend werd dat dit de reden was waarom mijn man koud tegen me werd en me achterliet. Mijn man was gehypnotiseerd en geestelijk gecontroleerd en ik wist alles toen ik contact opnam met Dr. Isikolo toen ik naar hulp zocht en die niet vond. Hij verzekerde me van zijn terugkeer en het herstel van onze liefde en geluk, wat hij deed en het resultaat begon zich na 48 uur te manifesteren. Nu heb ik mijn man terug en ik kan Dr. Isikolo niet genoeg bedanken voor zijn eerlijkheid en steun. Sms hem gewoon via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Niemand anders kan u helpen uw relatie op te lossen en problemen van de problemen beter op te lossen dan Dr. Isikolo.
    Ik ben Elena Berglund. Het zal je verbazen om te weten dat alles wat zoveel mensen hebben getuigd over Dr. Isikolo niets anders dan de waarheid is. Mijn man verliet mij en mijn kinderen omdat we zoveel gevechten en argumenten hadden. Zijn volk was ook tegen mijn huwelijk met hem. Ik hield zoveel van hem en had grote hoop dat we samen een mooie toekomst zullen bouwen. Ik heb 6 maanden gewacht en hij keerde nooit terug naar mij. Dus moest ik contact opnemen met Dr. Isikolo die alles deed in zijn macht om ons te herenigen en de liefde en het geluk te herstellen dat we ooit deelden. Hij keerde na 48 uur terug naar huis, net zoals Dr Isikolo me verzekerde. Ook jij kunt deze geweldige hulp krijgen en leven om hem dankbaar te zijn, omdat hij nooit iemand teleurstelt. Neem contact met hem op e -mail: isikolosolutionhome@gmail.com U kunt hem ook op +2348133261196

    ReplyDelete
  27. Ik wil de wereld snel vertellen dat er een echte helper is die krachtig en oprecht is. Hij heeft mij onlangs geholpen om mijn relatie met mijn man te herenigen, ook al had hij al om een scheiding gevraagd. Ik zag verschillende getuigenissen van DR Ilekhojie op Facebook en Instagram. Ik aarzelde om contact op te nemen omdat ik de hoop had verloren, maar iets van binnen bleef me ertoe aanzetten het te proberen. Ik nam contact met hem op via Whatsapp en legde alles uit wat er in mijn huwelijk is gebeurd. Hij vertelde me eenvoudig dat mijn man onder slechte invloed staat en dat hij wordt gemanipuleerd, waardoor onze verbinding is verbroken en hem is gevraagd te vertrekken. Hij verzekerde mij dat hij een verzoeningsritueel gaat uitvoeren om de reeds verloren verbinding tussen ons te herstellen. Ik voorzag in alles wat hij wilde en zorgde ervoor dat alles wat nodig was beschikbaar was, omdat mijn man de enige man is die ik mijn hele leven heb gekend en ik hem niet bij mij en onze kinderen weg wilde hebben. Precies drie dagen later belde mijn man met een vreemd nummer en vroeg of hij met tranen naar huis mocht terugkeren. Ik dacht dat het een grap was totdat ik hem onze ranch zag binnenrijden. Het is nu 3 maanden geleden en we waren als middelbare scholieren, hij is nu terug met zoveel liefde en zorg. Ik dacht om zijn gegevens hier achter te laten voor het geval iemand om zijn hulp moet vragen. U kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail (gethelp05@gmail.com of bel/Whatsapp +2348147400259

    ReplyDelete
  28. Ik wist nooit dat ik mijn verloofde terug kon krijgen totdat ik contact opnam met dokter Isikolo die mij hielp. Ik had een vreselijk misverstand met mijn man en we gingen verschillende kanten op. Ik was emotioneel neerslachtig en wist niet wat ik moest doen om de situatie te helpen. Zo leerde ik Dr. Isikolo kennen. Ik nam contact met hem op en liet hem helpen met mijn problemen. Hij vertelde me alles wat ik moest weten en begrijpen en ik voldeed aan de procedures en hij loste uiteindelijk het probleem voor mij op en nu zijn ik en mijn verloofde weer bij elkaar en weet ik dat we binnenkort gaan trouwen. Het zou niet mogelijk zijn geweest als dokter Isikolo me niet had geholpen zoals beloofd. Het resultaat van zijn werk manifesteert zich zeker na 48 uur en is 100% gegarandeerd. Het is voor mij zichtbaar om het effect te zien van het resultaat van alles wat hij voor mij deed en de liefde en genegenheid tussen mij en mijn verloofde is werkelijk weer volledig hersteld en het verheugt mijn hart dat ik hem aan niemand heb verloren. Hij kan u net zo goed helpen als u nu contact met hem opneemt. Sms hem op WhatsApp of Viber hem op +2348133261196 of e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    ReplyDelete
  29. Ik probeer al 2 jaar zwanger te worden en had hulp nodig! Ik ben naar de dokters geweest, maar nog steeds niets. De artsen legden uit dat ik en mijn man vruchtbaar zijn en dat ik niet weet waar ik anders terecht kan. Tijdens een van mijn bezoeken aan het ziekenhuis ontmoette ik iemand met wie we van hart tot hart spraken en zij legde uit hoe ze 15 jaar had gewacht totdat ze dokter Ilekhojie ontmoette, die haar kruiden gaf waardoor ze slechts een maand later zwanger werd. Ze zei zoveel goede dingen over dokter Ilekhojie en ik moest het zelf zien. Het is 4 maanden geleden dat ik de kruiden kreeg en we zijn al zwanger. Dankzij dokter Ilekhojie ben ik zo opgewonden dat ik binnenkort moeder zal worden. Ik laat zijn contacthulp achter voor iedereen die problemen heeft met zwanger worden. Vertrouw me en vraag hem om hulp. E-mail gethelp05@gmail.com of bel/WhatsApp +2348147400259

    ReplyDelete
  30. Ik probeer al 8 jaar zwanger te worden en had hulp nodig! Ik ben naar de dokters geweest, maar nog steeds niets. De artsen legden uit dat ik en mijn man vruchtbaar zijn en dat ik niet weet waar ik anders terecht kan. Tijdens een van mijn bezoeken aan het ziekenhuis ontmoette ik iemand met wie we van hart tot hart spraken en zij legde uit hoe ze 15 jaar had gewacht totdat ze dokter Ilekhojie ontmoette, die haar kruiden gaf waardoor ze slechts een maand later zwanger werd. Ze zei zoveel goede dingen over dokter Ilekhojie en ik moest het zelf zien. Het is 4 maanden geleden dat ik de kruiden kreeg en we zijn al zwanger. Dankzij dokter Ilekhojie ben ik zo opgewonden dat ik binnenkort moeder zal worden. Ik laat zijn contacthulp achter voor iedereen die problemen heeft met zwanger worden. Vertrouw me en vraag hem om hulp. E-mail gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    ReplyDelete
  31. De huwelijkscrisis waar ik doorheen ging kwam ten einde toen Dr. Isikolo erbij betrokken raakte. Net als alle andere koppels hadden we onze meningsverschillen en ik zorg ervoor dat ik mijn best deed om haar goed te leiden, voor haar en mijn kinderen te zorgen en hen ook te beschermen. We hebben allebei offers gebracht om ervoor te zorgen dat we de vakbond overleefden, totdat ze zich begon te gedragen en opzettelijk zoveel ruzie met mij had. Het huis werd onaangenaam voor alle anderen, inclusief mijn kinderen. Ze werd gemanipuleerd door een vriendin die gescheiden was en ook mijn huwelijk wilde ruïneren. Ik moest contact opnemen met Dr. Isikolo en hij reageerde en deed zijn best om de problemen te beëindigen. Hij herstelde de liefde en verbinding tussen ons en ik kan nu zien dat de illusie die mijn vrouw had, is weggenomen en dat ze nu een betere vrouw is. Het resultaat van wat Dr. Isikolo voor mij deed, dat zich na twee dagen manifesteerde, was wat mij verbaasde. Ik en mijn huishouden blijven dankbaar. Ik doe een beroep op iedereen die hulp nodig heeft bij het oplossen van hun relaties en huwelijksproblemen om contact op te nemen met Dr. Isikolo, omdat de oplossing zeker is. Zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem op WhatsApp op +2348133261196

    ReplyDelete
  32. Ik was de grootste scepticus ter wereld. Ik heb nooit in magische spreuken of iets dergelijks geloofd, maar een betrouwbare bron (een zeer nauwe collega) vertelde mij dat dr. Ilekhojie een zeer effectieve persoon is. Het was een van de beste dingen die ik ooit heb gedaan. Mijn liefdesleven was een puinhoop, ik had twee echtscheidingen achter de rug en stond op de rand van een derde. Ik kon gewoon niet nog een scheiding aan. Ik wilde mijn best doen om onze relatie te laten slagen, maar het leek mijn vrouw niets te kunnen schelen. Ik was in de war en wist opnieuw niet wat ik moest doen en besloot voor hulp contact op te nemen met Dr. Ilekhojie. Hij voerde een verzoeningsritueel uit en smeekte namens ons. Hij vertelde me ook dat mijn vrouw van me houdt, maar dat onze verbinding op geestelijk gebied laag is. Hij heeft het opgelost en nu zijn we gelukkig en gaan we niet meer scheiden. Deze man bestaat echt en hij kan je ook helpen je verbroken relatie te herstellen. Ik heb mijn vrouw terug! We gaan nu samen naar huwelijkstherapie. Ik laat zijn contactpersoon achter voor iedereen die hulp nodig heeft. E-mail: gethelp05@gmail.com Whatsapp/Viber: +2348147400259

    ReplyDelete
  33. Mijn vrouw en ik hadden een misverstand dat tot een enorme ruzie leidde en zij verliet het huis en keerde terug naar het huis van haar vader. Ik liet mijn emoties de overhand krijgen en bleef permanent bij haar weg. Het werd nog erger toen ze een andere man begon te zien en ik heb er nooit van geweten. Ik probeerde het probleem op te lossen en haar naar huis te laten terugkeren, maar ze kwam nooit meer terug. Later kwam ik erachter wat er allemaal aan de hand was en besloot ik hulp te zoeken om mijn huwelijk met haar op te lossen, waardoor ik contact opnam met dr. Isikolo. Zoals verwacht werkte hij voor mij en het probleem was opgelost en ik ben herenigd met mijn vrouw. Ze keerde net na 48 uur terug naar huis, zoals beloofd door dokter Isikolo. Ik ben hem voor altijd dank verschuldigd voor het oplossen van het probleem dat ik in mijn huwelijk had. Neem contact met hem op voor snelle en dringende hulp, e-mail hem: isikolosolutionhome@gmail.com of WhatsApp hem op: +2348133261196

    ReplyDelete
  34. Mijn medische toestand was hartverscheurend omdat het menstruatiekrampen, een opgeblazen gevoel vóór de menstruatie en een lagere buikdruk veroorzaakte, wat resulteerde in zware menstruaties. Ik werd door mijn arts onderworpen aan verschillende medicijnen voor behandeling. Ondanks mijn bezoek aan verschillende artsen werd mijn gezondheid niet beter, want het enige wat ze konden zeggen en voorstellen was een operatie. Op het punt om het op te geven, ging ik naar internet om op zijn minst naar een behandeling te zoeken. Maar ik heb in plaats daarvan een geneesmiddel gevonden. Op internet las ik een getuigenis van een dame die fibroid had. Ze deelde het contact met Dr. Ilekhojie, die haar van kruiden en reinigingsproducten voorzag. Om een lang verhaal kort te maken, ik gebruik deze kruiden nu al 3 weken en gelukkig leek alles in orde nadat ik het had ingenomen. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit het einde is, want sindsdien heb ik geen symptomen meer gehad.
    Stel uzelf niet bloot aan nog meer gevaar, gebruik een kruidengeneesmiddel specifiek van Dr. Ilekhojie. Neem bij interesse contact met hem op via e-mail gethelp05@gmail.com en Whatsapp +2348147400259

    ReplyDelete